Zagranica

Brytyjska wpadka spotów Nestle i GSK

Nestle i GlaxoSmithKline znalazły się w ogniu krytyki mediów i ekspertów po przypadkowym wyemitowaniu w brytyjskiej telewizji dwóch reklam, które...

Nestle i GlaxoSmithKline znalazły się w ogniu krytyki mediów i ekspertów po przypadkowym wyemitowaniu w brytyjskiej telewizji dwóch reklam, które przeznaczone były na rynek w Bangladeszu i Nepalu. Spoty dwóch produktów (Maggi Noodles, Horlicks) wyemitowano bez wiedzy producentów. W reklamach skierowanych do dzieci twierdzono, że spożywanie wymienionych produktów czyni dzieci “wyższymi, silniejszymi i bardziej bystrymi”, co miało jakoby zostać “udowodnione naukowo”.

The Advertising Standards Authority, brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamowy, podkreśliła, że podobne reklamy nigdy nie miałyby prawa ukazać się na brytyjskim rynku. GlaxoSmithKline tłumaczy, że opinie wyrażone w reklamie “odnoszą się do reakcji dzieci w tej części świata”. Nestle podkreśliło, że jej spot spełnia “wszystkie wymogi prawne w Bangladeszu”. (MS na podst. Metro.co.uk i UtalkMarketing)