Zagranica

Konkurs dla agencji na maskotkę igrzysk Londyn 2012

Komitet organizacyjny igrzysk olimpijskich Londyn 2012 ogłosi przetarg dla agencji kreatywnych na stworzenie maskotki igrzysk. Maskotka ma "oddawać ducha miasta"...

Komitet organizacyjny igrzysk olimpijskich Londyn 2012 ogłosi przetarg dla agencji kreatywnych na stworzenie maskotki igrzysk. Maskotka ma “oddawać ducha miasta” oraz “wszystkiego, co najlepsze w Brytanii”. Projekt powinien pozwalać na wyprodukowanie jej w formie zabawek, wizerunku na koszulkach, w filmach i animacjach oraz w postaci fizycznej.

Agencja, która wygra konkurs, musi też zapewnić pełny plan i wsparcie marketingowe oraz komunikacyjne dla swojego produktu.

Organizatorzy igrzysk 2012 przystąpili do konkursu na maskotkę znacznie ostrożniej niż w przypadku logo Londyn 2012, które było powszechnie krytykowane w mediach i wszystkich sondażach opinii publicznej. Jego autorem była agencja Wolff Olins.

(MS na podst. BBC i “The Daily Mirror”)