Kraj

OKOCIM WPROWADZA NA RYNEK PIWO PREMIUM

Browar Okocim SA, kontrolowany przez duńskiego Carlsberga, powiększa portfolio swoich marek o piwo Okocim Premium. Kampania reklamowa piwa ruszy 6...

Browar Okocim SA, kontrolowany przez duńskiego Carlsberga, powiększa portfolio swoich marek o piwo Okocim Premium. Kampania reklamowa piwa ruszy 6 kwietnia br. Od strony strategii i kreacji przygotowała ją agencja Ogilvy & Mather, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy OMD. Kampania będzie przebiegać głównie w telewizji (30-sekundowy spot) oraz radiu ogólnopolskim i potrwa prawdopodobnie do połowy lipca br. Przygotowane są rownież działania BTL-owe obejmujące między innymi konkurs konsumencki, w którym główną nagrodą jest samochód Audi TT. Wprowadzenie na rynek piwa Premium oznacza stopniowe wycofanie ze sprzedaży flagowego brandu tego browaru w segmencie premium – piwa Okocim Zagłoba. Udział Zagłoby w rynku piw premium wyniósł w 2000 r. 1 proc. Plany marketingowe dotyczące łącznej sprzedaży Premium i Zagłoby w roku bieżącym zakładają natomiast osiągnięcie pułapu 3 proc. Specjalnie dla piwa Premium opracowano nowy kształt butelki i skrzynki. Jak powiedział Wojciech Radomski, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Browaru Okocim SA, browar przeznaczy w tym roku na reklamę o wiele większy budżet niż w roku ubiegłym, nie chciał jednak podać precyzyjnych informacji na temat jego wysokości. Działania maketingowe w 2001 roku będą się koncentrować przede wszystkim na piwach Premium i Mocne. Po raz pierwszy wsparcie reklamowe w mediach otrzyma piwo Karmi. Zakłada się również usprawnienie systemu dystrybucji piwa. Udział Browaru Okocim w ogólnym rynku piwa w roku 2000 wyniósł 5,95 proc., ze sprzedażą w wysokości 1 420 000 hl. Włodzimierz Czausow, rzecznik prasowy Browaru Okocim, nie chciałĘpodać, jaki udział w rynku firma zamierza osiągnąć w 2001 r. (PR)