M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Effie Awards 2008 bez grand prix, rozdano pięć złotych nagród

Serwis Dzienny | 4 listopada 2008, 06:45

Podczas wczorajszej gali konkursu efektywności działań komunikacji marketingowej Effie Awards 2008, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, wręczono pięć złotych...

Podczas wczorajszej gali konkursu efektywności działań komunikacji marketingowej Effie Awards 2008, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, wręczono pięć złotych nagród. Trzy z nich przypadły agencjom reklamowym, dwie domom mediowym. W tym roku żadnej pracy nie wyróżniono nagrodą grand prix. Złote statuetki otrzymały: agencja reklamowa PZL (za kampanię "Mumio Plus" dla Mix Plus firmy Polkomtel), Gruppa66 Ogilvy (za kampanię "Dodaje emocji" dla Cyfra Plus firmy Canal Plus Cyfrowy) oraz Saatchi & Saatchi, Corporate Profiles Consulting, PZL, Tomka Sikory, Tribal DDB, Universal McCann, CR Media za wspólny projekt non profit - "Zmień Kraj - Idź na Wybory" dla Koalicji 21 Października. Kolejne dwie złote statuetki trafiły do domów mediowych: Starcom (za kampanię "You Can Dane - roztańczmy miasto" dla TVN - "You Can Dance") oraz Universal McCann (za kampanię "Wszyscy Biorą - A Ty?" dla kredytu gotówkowego Banku Zachodniego WBK).

- Główne walory tegorocznych zgłoszeń i laureatów to ich poziom, wyższy niż w latach ubiegłych. Precyzyjniej podawane dane rynkowe, lepszy opis celów i efektów kampanii, coraz większa liczba kampanii holistycznych. Ograniczona została także liczba prac nominowanych do 30 proc. zgłoszonych prac - uważa Marek Kapuściński, przewodniczący jury Effie i prezes Procter & Gamble.

W sumie agencje reklamowe odebrały 24 nagrody, w tym: 12 brązów, 9 sreber i 3 złota. Najbardziej utytułowane agencje reklamowe to Brain i Gruppa66 Ogilvy (w zestawieniu punktowym otrzymały po 18 pkt), PZL - 17 pkt, DDB Warszawa - 15 pkt, Publicis - 13 pkt, Just i Ogilvy Interactive - po 10 pkt, OS3 Multimedia - 8 pkt, BBDO Warszawa - 6 pkt, Healthway, G7, Jonasz Advertising, McCann Erickson, Peppermint, Tippingpoint i Young & Rubicam Poland - po 3 pkt, Grey Worldwide Warszawa i JWT - po 2 pkt, Addapter Adwertajzing, Euro RSCG, Heads Advertising, Men at Work, Paralotna, Pentagon Media Team, Saatchi & Saatchi i Testardo Red Cell - po 1 pkt.

Domy mediowe otrzymały 13 nagród, w tym: 7 brązów, 4 srebra i 2 złota. Najwięcej punktów zdobył dom mediowy Starcom - 19 pkt, Universal McCann - 17 pkt, MediaCom Warszawa - 12 pkt, Mediaedge:cia i Mindshare Polska - po 9 pkt, ZenithOptmiedia Group - 6 pkt, PHD - 5 pkt, MPG - 4 pkt, Macroscope OMD i PanMedia Western po 1 pkt.

- Ograniczenie składu jury zwiększyła odpowiedzialność ciążącą na osobach, które typowały nagrodzone prace. A to z kolei powinno przełożyć się na większą spójność ocen. Poziom prac był porównywalny z ub.r. Zaostrzyły się jednak kryteria oceny - uważa Ewa Góralska, dyr. zarządzająca domu mediowego PanMedia Western i juror tegorocznej edycji, oceniający prace zgłoszone przez domy mediowe.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 151 prac, nominowano 65, a nagrodzono 37. W ubiegłorocznej edycji konkursu brało udział 141 prac, nominowano 81 z nich, a nagrodzono 42 (agencje reklamowe odebrały 31 nagród, a domy mediowe 11). (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,