Kraj

Grupa Muszkieterów wprowadza system znakowania żywności

Grupa Muszkieterów wprowadza system znakowania żywności - Dietogram. Opakowania produktów marek własnych dostępnych w supermarketach Intermarché opatrzone będą oznakowaniem informującym...

Grupa Muszkieterów wprowadza system znakowania żywności – Dietogram. Opakowania produktów marek własnych dostępnych w supermarketach Intermarché opatrzone będą oznakowaniem informującym o wartościach odżywczych oraz kaloryczności artykułów spożywczych.

Dietogram wykorzystuje kombinację kolorów zielonego, żółtego i pomarańczowego. Opisują one udział procentowy najważniejszych składników codziennej diety w zalecanym jednorazowym spożyciu. Wyróżniają te, których spożycie należy kontrolować oraz szczególnie pożądane i cenne dla zdrowia.

Istotnym elementem naszego programu jest podawanie wartości odżywczych i kaloryczności w odniesieniu do danej porcji produktu, a nie standardowo przyjętych 100 g. Dodatkowo kolorystyczne oznakowanie wraz z wizualnym, przejrzystym układem informacji na opakowaniu to gwarancja, że klient otrzyma przyjazny i zrozumiały komunikat – mówi Sylwia Piskulska, kierownik działu marketingu marek własnych Intermarché.

Wprowadzenie Dietogramu jest elementem kampanii edukacyjnej podjętej przez Grupę Muszkieterów, a także odpowiedzią na opracowany przez Polską Federację Producentów Żywności Dobrowolny Program Znakowania Wartością Odżywczą GDA.

Oznaczane będą produkty marek własnych Grupy Muszkieterów m.in.: Chabrior, Cotterley, Fast & Good, Elodie, Ivoria, Look, Orelia, Ondine, Paquito, Paturages i St. Eloi. (DD)