Zagranica

Francuska telewizja publiczna bez reklam w prime timie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy'ego francuska telewizja publiczna będzie stopniowo pozbawiana reklam. Właśnie wchodzi w życie rozporządzenie,...

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy’ego francuska telewizja publiczna będzie stopniowo pozbawiana reklam. Właśnie wchodzi w życie rozporządzenie, na mocy którego reklamy nie są już emitowane w paśmie prime time. Zdaniem Sarkozy’ego pozwoli to francuskim mediom publicznym dorównać jakością BBC. Wielu francuskich dziennikarzy telewizyjnych w ostatnich dniach protestuje i strajkuje. Przekonują oni, że prawdziwym motywem decyzji prezydenta jest dopieszczanie nadawców prywatnych. W odpowiedzi na te zarzuty Sarkozy twierdzi, że rezygnacja z reklam w stacjach France 2 i France 3 pozwoli podnieść jakość programmingu i zwiększyć ofertę kulturalną stacji. Sarkozy planuje, że w roku 2012 będzie możliwe całkowite pozbawienie stacji publicznych reklam – nie tylko w paśmie prime time. (“BrandRepublic”)