M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Walkę polskich szczypiornistów o brąz oglądało 6,2 mln widzów, mniej niż półfinał z Chorwacją

Serwis Dzienny | 3 lutego 2009, 06:45

Mecz polskich piłkarzy ręcznych z Danią, w którym Polacy walczyli o 3. miejsce mistrzostw świata (1 lutego), oglądało w TVP2...

Mecz polskich piłkarzy ręcznych z Danią, w którym Polacy walczyli o 3. miejsce mistrzostw świata (1 lutego), oglądało w TVP2 6,2 mln widzów, co stanowiło 42 proc. widowni oglądającej w tym czasie telewizję. Nie był to jednak mecz, który zdobył najwyższą oglądalność w trakcie tegorocznego mundialu szczypiornistów. Bardziej emocjonujący okazał się mecz półfinałowy Chorwacja - Polska, który oglądało 6,9 mln widzów (41 proc. widowni). Średnia oglądalność wszystkich meczów mistrzostw transmitowanych w TVP2 wyniosła 3,8 mln widzów (udział w rynku widowni 25,8 proc.).

Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy tegorocznych transmisjach w TVP2 wyniosły 6 mln zł. Z reklamy w telewizji skorzystało 90 reklamodawców. W sumie wyemitowano 393 spoty i plansze sponsorskie. Największymi reklamodawcami wokół transmisji z mistrzostw byli: Procter & Gamble (wydatki bliskie 900 tys. zł), PKO BP (506 tys. zł), Reckitt Benckiser (433 tys. zł). Wszystkie dane pochodzą z AGB Nielsen Media Research, grupa 4+. (PM)

Czytaj więcej na temat: , , ,