Kraj

Lech wykorzystuje fotokody w kampanii

Marka Lech z portfolio Kompanii Piwowarskiej w kampanii promującej nowe opakowanie wykorzystuje fotokody. Według marketera to pierwsze użycie fotokodów do...

Marka Lech z portfolio Kompanii Piwowarskiej w kampanii promującej nowe opakowanie wykorzystuje fotokody. Według marketera to pierwsze użycie fotokodów do promocji produktu na tak dużą skalę.

Fotokody pojawiły się na citylightach oraz w reklamie prasowej. Robiąc zdjęcie kodu, można połączyć się z serwisem informującym o imprezach, repertuarze kina w danym mieście. Potrzebna jest do tego dodatkowa aplikacja.

Drugą nowością w kampanii jest użycie złudzenia optycznego. Tło billboardów składa się z wielu specjalnie rozmieszczonych kapsli. Daje to wrażenie falowania plakatu.

– Nasza grupa docelowa oczekuje ciągle nowych doznań, dlatego do komunikacji odświeżenia opakowań zastosowaliśmy odważną koncepcję wykorzystania fotokodów, a także odwołaliśmy się do fizjologii ludzkiego oka, uzyskując efekt złudzeń optycznych na naszych billboardach podkreślających dynamikę, nowoczesność i innowacyjność marki – mówi Tomasz Kanton, brand PR manager w Kompanii Piwowarskiej.

Kampania wprowadzająca nowe opakowania wykorzystywać będzie także reklamę telewizyjną i internet. Akcja to kontynuacja zmian zapoczątkowanych 
w 2004 roku, kiedy to Lech zyskał zieloną butelkę i zdecydowanie odmłodził wizerunek.

Kreację nowych opakowań przygotowała agencja Lothar Bohm. Autorem koncepcji puszki jest Wilk Studio. Kreację materiałów ATL przygotowała agencja Jung von Matt Kochonos. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom, za przygotowanie kreacji internetowych i strony internetowej agencja Artegence, za wsparcie techniki fotokodów – agencja Next (Grupa Starcom MediaVest). Wsparcie PR prowadzi agencja Q&A Consulting. (TW)