Zagranica

Internet może zagrozić reputacji firmy

Weber Shandwick wraz z Economist Intelligence Unit przeprowadziły badanie dotyczące istnienia i funkcjonowania strategii zarządzania wizerunkiem online w firmach. Wywiady...

Weber Shandwick wraz z Economist Intelligence Unit przeprowadziły badanie dotyczące istnienia i funkcjonowania strategii zarządzania wizerunkiem online w firmach. Wywiady przeprowadzono z 703 prezesami globalnych firm z 62 krajów (Europa, Azja, Ameryka Płn.) reprezentującymi 20 branż. Wyniki badania “Ryzykowny biznes: reputacja online” wykazały, że aż 67 proc. szefów największych światowych firm uważa, że nielojalni pracownicy i błędy popełniane przy wysyłaniu maili mogą zagrozić reputacji ich firmy.

Jak tłumaczy Andrzej Godewski, partner zarządzający Weber Shandwick, wyniki badań pokazują, że zarządzanie wizerunkiem w internecie jest obecnie koniecznością w funkcjonowaniu każdej firmy. Jego zdaniem wpływ internetu jest dziś wszechobecny.

Według wyników badań m.in. 66 proc. prezesów globalnych firm jest albo nieświadomych, albo nie chce przyjąć do wiadomości, że osoby, które zatrudniają, krytykują i obmawiają w internecie swoje miejsca pracy. 87 proc. menedżerów przyznaje, że nie tylko odebrała przynajmniej jedną wiadomość elektroniczną, której nie była adresatem, ale też sama wysłała maila czy SMS-a nie do tej osoby, do której zamierzała wysłać. Dotyczy to także kadry zarządzającej. 80 proc. prezesów i dyrektorów wysłało przez pomyłkę bądź też otrzymało pomyłkową wiadomość. Tego typu maile mają często nieoczekiwane konsekwencje, mogą zrujnować (czasem nieodwracalnie) wizerunek firmy w kilka sekund. Codziennie w sieci przesyłanych jest 60 mld e-maili. (Weber Shandwick)