Kraj

Tele2 Polska znika z rynku, Netia konsoliduje budżet marketingowy

Netia zakończyła oficjalnie proces przejmowania kupionego za ok. 35 mln euro Tele2 Polska. Tym samym marka Tele2 znika z naszego...

Netia zakończyła oficjalnie proces przejmowania kupionego za ok. 35 mln euro Tele2 Polska. Tym samym marka Tele2 znika z naszego rynku.

Michał Dolny, dyrektor marketingu Netii, przyznaje, że firma skonsolidowała oba budżety marketingowo-reklamowe (czyli swój i Tele2 Polska), ale z tego powodu liczy też na oszczędności. Jak duże, tego dyrektor marketingu nie chce ujawniać. Oficjalnie Netia szacuje, że roczne synergie z tytułu integracji obu spółek przekroczą 30 mln zł. Według nieoficjalnych informacji połączony budżet marketingowy Netii i Tele2 może ulec zmniejszeniu w sumie o 10-12 proc.

Oznacza to, że tym samym wygasła umowa, jaką Tele2 Polska miał z domem mediowym Starcom. Michał Dolny potwierdza, że skonsolidowany budżet Netii będzie obsługiwał dom mediowy ZenithOptimedia (to rezultat wspólnego przetargu Netii i P4/Play z czasu, gdy Netia była udziałowcem P4).

Natomiast w zakresie obsługi budżetu kreatywnego (ATL) Netia prowadzi obecnie przetarg, w którym biorą udział zarówno agencja Brain (pracowała dla Netii), jak i Publicis (obsługiwała Tele2). Oprócz nich zaproszone zostały też: Brasil, Change Integrated, DDB, JWT i Lowe GGK. Rozstrzygnięcie ma nastąpić za 1-1,5 miesiąca. (MB)