Kraj

Reckitt reaktywuje po wielu latach markę Harpic; powalczy z Domestosem

Reckitt Benckiser Poland wprowadza na polski rynek markę środków do czyszczenia toalet Harpic Max. Launchowi towarzyszy silna kampania reklamowa. Harpic,...

Reckitt Benckiser Poland wprowadza na polski rynek markę środków do czyszczenia toalet Harpic Max. Launchowi towarzyszy silna kampania reklamowa.

Harpic, płyn do czyszczenia toalet, był już obecny na polskim rynku kilkanaście lat temu. Emilia Bryl z działu marketingu Reckitta zwraca jednak uwagę, że obecne działania wokół Harpica to nie powrót czy odświeżenie marki, ale launch zupełnie nowego produktu. Obecny Hapric Max ma inną niż poprzednio formułę (zamiast chloru zawiera kwas solny), nowe opakowanie oraz zupełnie inne pozycjonowanie – zarówno produktowe, jak i cenowe. Poprzednio brand miał słabą sieć dystrybucji i żadnego wsparcia reklamowego.

Harpic Max jest produktem z segmentu premium – droższym od produktów z chlorem, ale tańszym niż produkty o podobnych właściwościach czyszczących.

Głównym konkurentem nowego produktu Reckitta jest Domestos Zero Kamienia z portfolio Unilever Polska. Emilia Bryl podkreśla jednak, że cenowo Harpic jest produktem tańszym niż konkurent. Jego sugerowana cena w sieciach handlowych wynosi 8,60 zł, podczas gdy Domestosa Zero Kamienia – ponad 10 zł.

Reckitt ma już w segmencie środków do czyszczenia toalet markę Cilit Bang. Nie będzie ona stanowić jednak bezpośredniej konkurencji dla Harpica – pozycjonowana jest bowiem w segmencie super premium.

Wprowadzenie Harpic Max to odpowiedź koncernu na potencjał segmentu środków czyszczących do toalet, który w ub.r. w ujęciu wartościowym wzrósł o 16 proc. (wg ACNielsen). W opinii Reckitta rynek zdominowany przez trzy brandy (Domestos, Bref i Ambi Pur) nadal ma ogromny potencjał wzrostu.

Marka Harpic Max dostępna jest na polskim rynku w postaci żelu do WC oraz kostki do toalet.

Launchowi nowego brandu towarzyszy silna kampania reklamowa obejmująca przede wszystkim wybrane stacje TV. Ich wsparciem są działania public relations oraz promocje w punktach sprzedaży. Za kreację reklam odpowiada agencja Euro RSCG Warsaw, za planowanie i zakup mediów – MPG. (BG)