Kraj

Zmiany w metodologii badania Megapanel PBI/Gemius zgodne z potrzebami rynku

Twórcy badania Megapanel PBI/Gemius, czyli spółki Polskie Badania Internetu i Gemius SA, z początkiem kwietnia br. rozpoczną wprowadzanie zmian w...

Twórcy badania Megapanel PBI/Gemius, czyli spółki Polskie Badania Internetu i Gemius SA, z początkiem kwietnia br. rozpoczną wprowadzanie zmian w metodologii badania. Modyfikacje pozwolą na dostosowanie formuły Megapanelu do potrzeb rynku.

Zmiany będą wprowadzone dwutorowo. Pierwszy obszar zagadnień dotyczy zmian w prezentacji wyników badania, które pojawią się w II kwartale 2009 r. i obejmą dostarczanie bezpośrednich danych emisyjnych na potrzeby planowania kampanii reklamowych.

Zmiany te obejmują: dodatkową publikację danych cookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych (publikacja dotyczy liczby plików cookie zarówno z Polski, jak i z zagranicy), publikowanie wyników według dwóch porządków – właścicieli witryn i nazw domen, stworzenie prostych reguł przyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasad wyodrębniania nowych.

Drugi obszar, wymagający znacznych nakładów finansowych i przygotowania metodologicznego, obejmuje prace nad poprawą reprezentatywności panelu poprzez przeprowadzenie precyzyjnego badania strukturalnego. Uzyskana w wyniku badania wiedza o użytkownikach internetu pozwoli na poprawienie jakości danych.

Efekty zmian wprowadzonych w ramach drugiego obszaru mają być widoczne w drugiej połowie 2009 r. Twórcy badania uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, takie jak streaming i mobile. Badanie pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce Megapanel PBI/Gemius powstało w 2005 r. Od 27 lutego do 1 marca br. odbyło się spotkanie poświęcone metodologii, w którym na zaproszenie obu firm wzięło udział ponad 20 specjalistów. (TWI)