Kraj

50 mln zł wart jest rynek marketingu afiliacyjnego - szacunki Zanoksa

50 mln zł - tyle jest wart polski rynek marketingu afiliacyjnego - szacuje Zanox, jedna z czołowych firm tego segmentu...

50 mln zł – tyle jest wart polski rynek marketingu afiliacyjnego – szacuje Zanox, jedna z czołowych firm tego segmentu w Polsce. W tym roku firma planuje ekspansję na wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

Przedstawiciele Zanoksa prognozują, że w 2008 roku rynek marketingu afiliacyjnego (model, w którym reklamodawca płaci tylko za konkretne działania, np. zakup online albo wypełnienie formularza) w Polsce urósł o 30 proc. i był przełomowy dla całego sektora performance marketingu.

– Zakładając, że rynek reklamy online w 2008 roku był wart 1 mld zł, wartość rynku reklamy afiliacyjnej stanowiła 5 proc. jego wartości, czyli ok. 50 mln zł – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor sprzedaży Zanoksa w Europie Środkowej i Wschodniej (dyrektorem regionu jest Amerykanin Gregory Binsfeld). Dodaje, że ubiegłoroczne wyniki sprzedażowe firmy przekroczyły założone cele o 35 proc.

Dzięki tak wysokiej sprzedaży i prognozom szybkiego rozwoju tego typu marketingu Zanox rozpocznie w tym roku ekspansję na wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej: Rosję, kraje bałtyckie, Węgry, Rumunię i Bułgarię. Polska ma zostać najważniejszym krajem regionu.

Firma Zanox powstała w 2000 roku w Niemczech, dziś działa w ponad 200 krajach. W Polsce działa od 2005 roku, biuro otworzyła w lutym 2008 roku. Klientami Zanoksa w Polsce są m.in.: Cetelem Polska, Netia, ING Bank Śląski i Esky.pl. (TWI)