Kraj

PPP Marketing i ProxyAd uruchamiają sieć reklamy bluetooth

Agencje PPP Marketing i ProxyAd uruchamiają sieć reklamy bluetooth. - Jest to pierwsze przedsięwzięcie bluetooth marketingu na tak dużą skalę,...

Agencje PPP Marketing i ProxyAd uruchamiają sieć reklamy bluetooth. – Jest to pierwsze przedsięwzięcie bluetooth marketingu na tak dużą skalę, a dodatkowo daje możliwość dotarcia do konsumenta w punkcie sprzedaży – mówi Cezary Terepka, prezes PPP Marketing. Obecnie nadajniki bluetooth znajdują się w 30 punktach w Warszawie – w największych centrach handlowych, a także na lotnisku Okęcie i na Dworcu Centralnym. Do końca br. ma działać 100 nadajników w całej Polsce, a docelowo – 550.

Obie firmy współpracują z HDS Polska, właścicielem saloników Inmedio i Relay. Właśnie w tych miejscach pojawiają się nadajniki. Testy przeprowadzone w Warszawie wykazały, że system na obecnym etapie rozwoju nawiązuje 400 tys. połączeń z telefonami konsumentów w ciągu weekendu, a w miesiącu jest ich około 2,9 mln.

Za pomocą bluetootha można wysłać takie obiekty, jak: reklama w formie tekstu, obrazka, plik audio czy link do witryny WAP. PPP Marketing i ProxyAd szacują, że ok. 25 proc. konsumentów ma włączony bluetooth w telefonie, pozostałych można do tego zachęcić, np. za pomocą materiałów POS. Dla reklamodawcy koszt wysłania obiektu na telefon konsumenta jest szacowany na ok. 1 zł.

W najbliższym czasie mają ruszyć pierwsze kampanie m.in. dla: HDS, HBO, Polskiej Telefonii Cyfrowej i Motoroli. (TW)