Zagranica

W 2010 r. mamy częściej korzystać z internetu niż z telewizji

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft w 2010 r. będziemy poświęcać więcej czasu na korzystanie z internetu niż na oglądanie telewizji....

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft w 2010 r. będziemy poświęcać więcej czasu na korzystanie z internetu niż na oglądanie telewizji. Chodzi o konsumpcję mediów w Europie.

Jeżeli zostanie zachowana dotychczasowa dynamika wzrostu, to internet wyprzedzi telewizję dokładnie w czerwcu 2010 r. Wówczas Europejczyk będzie spędzał w internecie średnio 14,2 godz. tygodniowo (2,5 dnia miesięcznie), podczas gdy na oglądanie telewizji poświęci 11,5 godz. tygodniowo (2 dni miesięcznie).

Informacje na temat trendów w konsumpcji mediów w Europie zostały opublikowane przez Microsoft w raporcie “Europe logs on: Internet trends of today and tomorrow”.

Zmiany dotyczące konsumpcji mediów nie oznaczają spadku oglądalności telewizji, ale jedynie zmianę dystrybucji kontentu telewizyjnego. Chodzi o jego dostarczanie za pomocą szerokopasmowego internetu na komputery, telefony komórkowe i ekrany telewizorów. Tym samym zmieni się także sposób dostępu do internetu. Obecnie w 95 proc. użytkownicy korzystają z niego za pomocą komputerów. W 2010 r. odsetek ten spadnie do 50 proc., gdyż jednocześnie wzrośnie udział telefonów komórkowych, konsoli do gier i samych telewizorów. Zdaniem Johna Mangelaarsa, wiceprezesa Microsoftu, trzy ekrany – telewizora, komórki i komputera – staną się najważniejszymi mediami w życiu każdego konsumenta. (“BrandRepublic”)