Zagranica

Renault celuje w masowego konsumenta

Renault zamierza skupić się w swoich działaniach na umacnianiu pozycji na rynku masowym, podczas gdy wielu jego konkurentów aspiruje do...

Renault zamierza skupić się w swoich działaniach na umacnianiu pozycji na rynku masowym, podczas gdy wielu jego konkurentów aspiruje do klasy premium. W ostatnich latach tacy producenci samochodów jak Peugeot, Citroen, Volkswagen czy Fiat starali się pozycjonować swoje upmarketowe marki w tzw. klasie subpremium, nieco poniżej klasy, której liderami są takie brandy jak BMW czy Audi.

Renault ma nadal być pozycjonowane jako brand dający większą wartość kierowcy. Ostatnie działania marketingowe francuskiego koncernu, jak reklama modelu Koleos, kładą nacisk na tzw. dziedzictwo marki. Według Stephena Normana, senior vice-presidenta for global marketing w Renault, to część szerszego planu, według którego Renault ma być pozycjonowane jako lider. (“BrandRepublic”)