Rada nadzorcza browaru Brok SA desygnowała na stanowisko prezesa zarządu Malte Schwiena. Do tej pory Schwien pracował jako prezes polskiego oddziału firmy kosmetycznej Wella AG, którego był współzałożycielem w 1992 r. W Broku poza prezesurą będzie także odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Do tej pory funkcję prezesa czasowo pełnił Włodzimierz Gryglewicz, który nadal będzie zajmował się w imieniu zarządu finansami, administracją oraz systemami informatycznymi spółki. Poszukiwania nowego prezesa rozpoczęły się na początku stycznia br., kiedy to z tego stanowiska zrezygnował Tom Gresk. Powodów jego decyzji nie ujawniono. Prawdopodobną przyczyną zmian personalnych w browarze, kontrolowanym przez niemieckiego inwestora – koncern Holsten AG, były jego kiepskie wyniki finansowe. Jak przyznaje Kinga Wiertlewska-Kobalczyk, PR manager spółki, Brok SA poniósł w ub.r. znaczne straty wynikające przede wszystkim ze wzmożonej wojny cenowej na rynku, rosnących kosztów stałych oraz spadek popytu na piwo w miesiącach letnich. Informacja o wysokości spadku sprzedaży w 2000 r. nie została ujawniona. Obecnie wprowadzany jest w browarze program sanacyjny oraz restrukturyzowana jest sieć jego dystrybucji. Dział marketingu szuka również agencji reklamowych, które zajęłyby się obsługą marek piw z jego portfolio (do tej pory budżet reklamowy był obsługiwany przez agencję TJ Partner). W tym celu prowadzony jest obecnie m.in. przetarg dotyczący obsługi marki Grolsch (obok niej browar sprzedaje grupę piw pod marką Brok i Cooler, niemieckiego Holstena i amerykańskiego Budweisera). (JP)