Kraj

SCHWIEN ZOSTAŁ NOWYM PREZESEM BROWARU BROK

Rada nadzorcza browaru Brok SA desygnowała na stanowisko prezesa zarządu Malte Schwiena. Do tej pory Schwien pracował jako prezes polskiego...

Rada nadzorcza browaru Brok SA desygnowała na stanowisko prezesa zarządu Malte Schwiena. Do tej pory Schwien pracował jako prezes polskiego oddziału firmy kosmetycznej Wella AG, którego był współzałożycielem w 1992 r. W Broku poza prezesurą będzie także odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Do tej pory funkcję prezesa czasowo pełnił Włodzimierz Gryglewicz, który nadal będzie zajmował się w imieniu zarządu finansami, administracją oraz systemami informatycznymi spółki. Poszukiwania nowego prezesa rozpoczęły się na początku stycznia br., kiedy to z tego stanowiska zrezygnował Tom Gresk. Powodów jego decyzji nie ujawniono. Prawdopodobną przyczyną zmian personalnych w browarze, kontrolowanym przez niemieckiego inwestora – koncern Holsten AG, były jego kiepskie wyniki finansowe. Jak przyznaje Kinga Wiertlewska-Kobalczyk, PR manager spółki, Brok SA poniósł w ub.r. znaczne straty wynikające przede wszystkim ze wzmożonej wojny cenowej na rynku, rosnących kosztów stałych oraz spadek popytu na piwo w miesiącach letnich. Informacja o wysokości spadku sprzedaży w 2000 r. nie została ujawniona. Obecnie wprowadzany jest w browarze program sanacyjny oraz restrukturyzowana jest sieć jego dystrybucji. Dział marketingu szuka również agencji reklamowych, które zajęłyby się obsługą marek piw z jego portfolio (do tej pory budżet reklamowy był obsługiwany przez agencję TJ Partner). W tym celu prowadzony jest obecnie m.in. przetarg dotyczący obsługi marki Grolsch (obok niej browar sprzedaje grupę piw pod marką Brok i Cooler, niemieckiego Holstena i amerykańskiego Budweisera). (JP)