Kraj

Saatchi & Saatchi i PZL promują akcję "Pępek Europy"

Koalicja 7czerwca (zrzeszająca organizacje pozarządowe) rozpoczyna kampanię profrekwencyjną "Pępek Europy" zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jest to...

Koalicja 7czerwca (zrzeszająca organizacje pozarządowe) rozpoczyna kampanię profrekwencyjną “Pępek Europy” zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jest to kontynuacja działań z 2007 r. prowadzonych pod hasłem “Zmień kraj. Idź na wybory” (www.21pazdziernika.org.pl).

Akcja będzie wsparta kampanią reklamową, za której strategię i kreację odpowiadają agencje Saatchi & Saatchi i PZL. Działania będą prowadzone w telewizji, radiu, prasie i na outdoorze. Na jej potrzeby powstaje spot, za którego kreację odpowiada PZL. Jak mówi Kot Przybora, działania w głównej mierze kierowane będą do osób młodych. Muzykę do spotu telewizyjnego i radiowego skomponował zespół Żywiołak.

Jak mówią organizatorzy, akcja ma charakter oddolny i lokalny, a jej celem jest m.in. przybliżenie eurowyborów młodym Polakom nie tylko w wielkich miastach, lecz także w mniejszych ośrodkach i miastach. W działaniach położono również nacisk na ułatwienie możliwości głosowania osobom niepełnosprawnym – w związku z tym spot reklamowy będzie opatrzony napisami.

Platformą komunikacyjną akcji jest także strona internetowa zachęcająca do przeciągania “pępka” po mapie. W danej chwili “pępek” znajduje się tam, gdzie najwięcej osób (w stosunku do liczby mieszkańców danej gminy) zadeklarowało: “Tak, pójdę na eurowybory”. Gmina, która w wyborach 7 czerwca br. będzie miała najwyższą frekwencję w Polsce, otrzyma tytuł Pępka Europy. Stronę przygotowała agencja Bull Design.

Inicjatorami akcji są m.in.: Forum Obywatelskiego Rozwoju, Projekt Polska, SAR, Saatchi & Saatchi, PZL, MediaCom. (DD)