Kraj

Kryzys może zmienić konsumpcję mediów - badanie ZOG

Polacy ograniczą wydatki domowe, jeśli osobiście dotknie ich recesja - wynika z badania przeprowadzonego wśród polskich internautów przez DriverR, dział...

Polacy ograniczą wydatki domowe, jeśli osobiście dotknie ich recesja – wynika z badania przeprowadzonego wśród polskich internautów przez DriverR, dział badań ZenithOptimedia.

Kupno samochodu, podróży, sprzętu audio/wideo, wyposażenia domu – na tych dobrach Polacy w pierwszej kolejności oszczędzaliby, gdyby musieli. Respondenci nie wykluczają też oszczędności na prasie, rozrywce i kulturze. Z badań wynika, że jedynie 16 proc. respondentów jest zdecydowanie przekonanych, że recesja dotknie ich osobiście, podczas gdy aż 42 proc. jest zdecydowanie pewnych, że problem ten dotyczyć będzie Polski, a więc nie ich bezpośrednio.

Sondaż pokazuje również, że kryzys gospodarczy może zmienić dotychczasowy model konsumpcji mediów – przede wszystkim może się przełożyć na kondycję kina i prasy kolorowej, ale również na mniejsze zainteresowanie telewizją. Z kolei radio i internet mogą się okazać beneficjentami recesji. (JN)

Tagi