Kraj

Philips po raz pierwszy będzie porównywał się w reklamach z konkurentami

Philips Polska przygotował dużą kampanię reklamową, w której po raz pierwszy tak wyraźnie i bezpośrednio porównuje swoje produkty z konkurencyjnymi....

Philips Polska przygotował dużą kampanię reklamową, w której po raz pierwszy tak wyraźnie i bezpośrednio porównuje swoje produkty z konkurencyjnymi. Kampania w Polsce prowadzona będzie w ramach międzynarodowego projektu “Value campaign” realizowanego przez Philipsa w 32 krajach.

– Do tej pory skupialiśmy się na budowaniu i umacnianiu siły naszej naszej marki. Teraz przyszedł czas, by pokazać konsumentom, że za tą siłą i innowacyjnością stoi to, iż nasze produkty mają unikatowe cechy, które sprawiają, że są one lepsze od produktów konkurencyjnych marek – i takie jest przesłanie tej kampanii – mówi Piotr Mirosław, członek zarządu Philips Polska odpowiedzialny za marketing działu Consumer Lifestyle w Philips Polska. W reklamach Philips będzie porównywał z konkurencyjnymi produkty przede wszystkich małego AGD (żelazka, roboty kuchenne, odkurzacze) oraz RTV.

Piotr Mirosław potwierdza, że jest to pierwsza tak duża i bezpośrednio odnosząca się do konkurencji kampania w wydaniu Philipsa. Zapewnia, że wszystkie przekazy zostały opracowane tak, by pokazywać wyższość produktów marki Philips nad innymi, ale były uzgadniane z działem prawnym. – Tam, gdzie to było możliwe, opieraliśmy się na testach konsumenckich i niezależnych badaniach jakościowych – zapewnia szef marketingu działu Consumer Lifestyle w Philips Polska.

Kampania pod hasłem “Philips. Oczywiście” obejmie reklamy w telewizji, prasie i online. Za planowanie i zakup mediów dla Philipsa odpowiada dom mediowy Carat Polska, a w zakresie kreacji/adaptacji reklam marketer współpracuje z agencją reklamową DDB.

Czy będzie to największa kampania reklamowa Philipsa w tym roku – tego Piotr Mirosław nie chce przesądzać. – To zależy od sytuacji rynkowej, na pewno będzie to jedna z największych naszych dotychczasowych kampanii, natomiast plany na drugą połowę roku, a w szczególności na czwarty kwartał, będą zależały od tego, jak będzie się kształtowała sytuacja rynkowa – odpowiada.

Elementem kampanii będzie też specjalna akcja – w najbliższy piątek kilkudziesięciu pracowników działu Consumer Lifestyle Philipsa (nie tylko ze sprzedaży, lecz także z marketingu oraz pracowników biurowych) zamiast jak co dzień siedzieć w biurze, ruszy w Polskę, aby naocznie przekonać się, gdzie i jak sprzedają się produkty Philipsa. W sumie mają oni odwiedzić ok. 300 sklepów w kraju. – Jako filia koncernu międzynarodowego jesteśmy de facto firmą handlową. Postanowiliśmy potraktować tę akcję jako ćwiczenie pt. “Wszyscy czujemy się sprzedawcami”. Chcemy, żeby wszyscy nasi pracownicy, nie tylko z działu sprzedaży, który na co dzień jest na pierwszej linii frontu, lecz także tzw. back-office, poczuli i bezpośrednio zobaczyli, jak nasze produkty znajdują się na półkach, jak są wybierane i oceniane przez klientów w sklepach – mówi Piotr Mirosław. (MB)