Zagranica

REKLAMOWE "ZABRANIA SIĘ ZABRANIAĆ" DLA PAPIEROSÓW W USA

Amerykański Sąd Najwyższy wysłuchał argumentów w dwóch sprawach z Massachusetts, które mogą być największymi obecnie toczącymi się postępowaniami sądowymi, dotyczącymi...

Amerykański Sąd Najwyższy wysłuchał argumentów w dwóch sprawach z Massachusetts, które mogą być największymi obecnie toczącymi się postępowaniami sądowymi, dotyczącymi pierwszej poprawki do konstytucji Stanów Zjednoczonych. Mogą mieć one największy wpływ na kształt ograniczeń reklamowych w tym kraju. W obydwu sprawach pozwanym jest genaralny sędzia stanowy Thomas F. Reilly. Pozywający to koncerny Lorillard Tobacco Co. i Altadis USA, które sprzeciwiają się staraniom stanu zmierzającym do kategoryzacji niektórych działań marketingowych jako “niesprawiedliwym i oszukańczym” i które ograniczają reklamę. Reklamodawcy mają nadzieję, że sprawy te wzmocnią ich prawa wynikające z pierwszej poprawki do konstytucji. Koncerny argumentują swe pozwy tym, że nikotynowe prawo reklamowe z 1969 r. zabrania stanom ograniczania reklam papierosów, co według nich sprawia, że stan Massachusetts pogwałcił m.in. zapisy amerykańskiej konstytucji.