M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Efekt szminki" nie występuje podczas obecnego kryzysu

Serwis Dzienny | 28 kwietnia 2009, 06:45

Według badań przeprowadzonych przez Mintel Beauty Innovation kobiety znacznie ograniczyły wydatki na zakup szminek mimo powszechnego przeświadczenia, że właśnie ten...

Według badań przeprowadzonych przez Mintel Beauty Innovation kobiety znacznie ograniczyły wydatki na zakup szminek mimo powszechnego przeświadczenia, że właśnie ten produkt jest częściej kupowany w trakcie kryzysu. Tym samym tzw. efekt szminki nie ma obecnie miejsca. Jest to zjawisko zaobserwowane w okresie Wielkiego Kryzysu z lat 1929-33 (w czasie gdy gwałtownie spadały produkcja i sprzedaż większości produktów, wzrastała sprzedaż kosmetyków; ekonomiści tłumaczą je tym, że w czasach kryzysu kobiety potrzebują produktów, które poprawiają im samopoczucie). Tylko 3 proc. respondentek odpowiedziało, że zakup szminki rzeczywiście wprawia je w dobry nastrój. Z badań wynika, że albo wydają na szminki mniej, albo w ogóle przestają z nich korzystać. Natomiast grupa 60 proc. kobiet przyznaje, że na szampony i środki do pielęgnacji twarzy wydaje wciąż tyle samo albo nawet więcej niż dotychczas.

Badania zostały przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Stanach Zjednoczonych. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: