M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google najbardziej wartościową marką świata

Serwis Dzienny | 29 kwietnia 2009, 06:45

Marka wyszukiwarki Google zajęła pierwszą pozycję w rankingu najbardziej wartościowych marek świata według zestawienia BrandZ przygotowanego przez firmę konsultingową Millward...

Marka wyszukiwarki Google zajęła pierwszą pozycję w rankingu najbardziej wartościowych marek świata według zestawienia BrandZ przygotowanego przez firmę konsultingową Millward Brown Optimor i sieć firm badawczych Millward Brown.

Wartość Google przekroczyła granicę 100 mld dol., co oznacza wzrost w porównaniu z ub.r. o 16 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Microsoft i Coca-Cola. Pomimo spowolnienia gospodarczego wartość pierwszych stu marek w rankingu wzrosła o 2 proc. i wyniosła 1,95 biliona dol. Największe wzrosty były udziałem takich marek jak China Merchants Bank, BlackBerry i Amazon. Z rankingu wynika, że w dobrej kondycji są marki sieci fast food, papierosów i napojów alkoholowych - wartość marki McDonald's wzrosła o 34 proc., Marlboro o 33 proc., Budweiser o 23 proc., a Johnnie Walker o 42 proc.

Najbardziej wartościowymi kategoriami okazały się brandy telekomunikacyjne (wzrost o 28 proc.), przed markami soft drinków i kawy. Największe spadki odnotowały marki ubezpieczeniowe (-48 proc.) i motoryzacyjne (-22 proc.). ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,