M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Hoop porządkuje portfolio i zwiększa budżet do ponad 40 mln zł

Serwis Dzienny | 30 kwietnia 2009, 06:45

Hoop Polska, właściciel m.in. marek Hoop Cola i Jupik, wdraża nową strategię marketingową i porządkuje portfolio marek. Zwiększa też tegoroczny...

Hoop Polska, właściciel m.in. marek Hoop Cola i Jupik, wdraża nową strategię marketingową i porządkuje portfolio marek. Zwiększa też tegoroczny budżet reklamowy.

Z rynku zostaną wycofane do końca roku marki, które dotychczas generowały niską sprzedaż, np. oranżada. W portfolio Hoopa pozostanie sześć kluczowych brandów: Hoop Cola, Arctic, Paola, Jupik, Jupi i R20.

Pod marką Hoop pozostanie jedynie cola, pozostałe smaki znikną z rynku. Markę Hoop Fruti zastąpi Happy Fruti.

- Powodem tych zmian jest analiza strategiczna marki parasolowej Hoop. Podejmowane przez nas działania mają na celu zmianę jej dotychczasowego postrzegania jako marki niskomarżowej - mówi Marek Kmiecik, marketing director Hoop Polska. W segmencie coli Hoop Cola ma konkurować z Coca-Colą i Pepsi. - Chcemy, by marka Hoop stała się produktem markowym niekoniecznie tanim - dodaje Kmiecik.

W obrębie marki Jupi, niegazowanych napojów owocowych, Hoop Polska całkowicie wycofuje się z opakowań kartonowych, stawia na sprzedaż w tzw. petach. Tą marką firma debiutuje też w segmencie mrożonej herbaty.

Planowane jest dodatkowo rozszerzenie oferty napojów dla dzieci Jupik.

Realizacja nowej strategii marketingowej wiąże się również ze zmianą komunikacji. Wszystkie sześć marek będzie silnie wspierane. Dobór kanałów komunikacji zależy od ich pozycjonowania i targetu. Zdecydowana część tegorocznych działań prowadzona będzie jednak w tym roku na podstawie działań ATL.

- Chcemy w ten sposób szeroko zakomunikować nowy design naszych produktów, logo, zmianę pozycjonowania. Pozostałe narzędzia stanowić będą ok. 30 proc. całej komunikacji - mówi Marek Kmiecik. Tegoroczny budżet reklamowy na wsparcie sześciu marek wg deklaracji dyrektora marketingu Hoop Polska jest wyższy o ok. 30 proc., czyli cennikowo wyniesie nieco powyżej 40 mln zł (w ub.r. marketer wg Expert Monitora wydał 31,1 mln zł).

Nie zmieni się dotychczasowy model współpracy firmy z agencjami reklamowymi, z którymi Hoop Polska współpracuje zwykle projektowo. Obecnie w zakresie kreacji część reklam przygotowała agencja Hand Made. Zakupem i planowaniem mediów zajmuje się Mindshare Polska. (BG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,