Przetargi

Hiszpanie szukają agencji do obsługi kampanii wartej 100 tys. euro

Biuro Radcy Handlowego (BRH) Ambasady Hiszpanii przygotowało brief przetargowy dla agencji reklamowych dotyczący przeprowadzenia w Polsce kampanii promocyjnej hiszpańskiej oliwy...

Biuro Radcy Handlowego (BRH) Ambasady Hiszpanii przygotowało brief przetargowy dla agencji reklamowych dotyczący przeprowadzenia w Polsce kampanii promocyjnej hiszpańskiej oliwy z oliwek. Budżet akcji ma wynieść 100 tys. euro. Celem kampanii ma być wyróżnienie hiszpańskiej oliwy od innych pojawiających się na rynku (głównym rywalem są Włochy). BRH chce sprawić, żeby oliwa hiszpańska była postrzegana jako najlepsza na rynku (jakość, walory smakowe, zdrowotne, zaufanie), i wykazać wyższość oliwy hiszpańskiej nad włoską, wskazując na jej jakość oraz na Hiszpanię jako głównego producenta i eksportera oliwy na świecie. Celem ostatecznym jest zwiększenie udziałów rynkowych hiszpańskiej oliwy z oliwek.

Kampania ma mieć charakter ogólny, bez wspominania konkretnej marki, a slogan reklamowy ma kojarzyć się z ogólnym hasłem “Hiszpańska Oliwa z Oliwek”. Wybrana agencja miałaby przygotować m.in. element, który identyfikowałby produkt na półce w sklepie jako hiszpański. W grę wchodzi realizacja serialu kulinarnego, działania w mediach oraz wsparcie public relations. Grupą docelową mają być konsumenci z dużych miast oraz sektor HoReCa.

Działania reklamowe mają zostać zrealizowane jeszcze w 2009 r. (BRH ma rozważyć opcję przedłużenia współpracy o dwa lata w zależności od efektywności tegorocznego projektu). Rozstrzygnięcie przetargu miałoby nastąpić w lipcu br. (JP)