M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Tina" śladem "Przyjaciółki"

Serwis Dzienny | 6 maja 2009, 06:45

Wydawnictwo Bauer zmienia cykl wydawania magazynu "Tina" z tygodniowego na dwutygodniowy. W uzasadnieniu powołuje się na wyniki sprzedażowe dwóch połączonych...

Wydawnictwo Bauer zmienia cykl wydawania magazynu "Tina" z tygodniowego na dwutygodniowy. W uzasadnieniu powołuje się na wyniki sprzedażowe dwóch połączonych numerów, które zachęciły wydawcę do wprowadzenia zmiany ("Tina" 14/15 - 725 tys. egz., "Tina" 16/17 - 650 tys. egz.). Bliższych informacji na temat polityki wydawniczej wydawca nie podaje.

Przypomnijmy, że w tym roku na zmianę periodyczności wydawania "Przyjaciółki" zdecydowało się Edipresse Polska.

Dariusz Sachajko, print director Universal McCann, uważa, że zmiany w "Tinie" są efektem obserwacji tego, co zrobiło Edipresse z "Przyjaciółką".

- Relaunch "Przyjaciółki" był krokiem do przodu wynikającym z trafnej moim zdaniem diagnozy segmentu. Dzięki strategiom marketingowym obliczonym na krótkoterminowym windowaniu sprzedaży (gadżety, promocje cenowe) tygodniki poradnikowe zlały się czytelniczkom w jedną masę o niemal identycznym kontencie. Taka wojna musiała się odbić na jego jakości. Jeśli dodamy do tego coraz szybsze tempo życia, okaże się bardziej zrozumiałe, dlaczego segment tygodników pomimo dużych nakładów stale traci na sprzedaży - mówi Sachajko.

Jego zdaniem dla "Przyjaciółki" zmiana periodyczności to ucieczka przed rywalizacją z tygodnikami, którą w roku 2008 wyraźnie przegrywała. Dwutygodniowa periodyczność daje szansę na wyższą sprzedaż egzemplarzową. - W dobie malejącego rynku reklamowego łatwiej będzie zapełnić nimi łamy pisma o mniejszej częstotliwości, a to poprawi opłacalność tytułu - dodaje Sachajko.

G+J Polska, wydawca tygodnika "Naj", nie komentuje decyzji Bauera. Do czasu zamknięcia tego wydania DS "MMP" nie udało nam się uzyskać komentarza ze strony Marquarda, wydawcy "Pani Domu". (JD)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,