Kraj

Polski e-commerce stawia na sprawną realizację zamówienia - wynika z badań firmy Praktycy.com

Najpopularniejszą formą marketingu stosowaną przez sklepy internetowe w Polsce jest sprawdzanie dostępności towaru. Taką możliwość stwarza 96 proc. sklepów -...

Najpopularniejszą formą marketingu stosowaną przez sklepy internetowe w Polsce jest sprawdzanie dostępności towaru. Taką możliwość stwarza 96 proc. sklepów – wynika z badań “Polski e-commerce 2009” firmy komunikacji marketingowej i PR Praktycy.com.

Kolejne pozycje w rankingu najpopularniejszych form marketingu stosowanych przez polski e-commerce zajmują: możliwość sprawdzenia statusu zamówienia – 89 proc., ocena produktów przez klientów – 73 proc., indywidualne polecenia produktów na podstawie listy produktów uzupełniających się – 62 proc., możliwość złożenia rozszerzonego indywidualnego zamówienia produktu – 58 proc., programy lojalnościowe – 53 proc., indywidualne polecenia produktów na podstawie dotychczasowych zakupów klienta – 42 proc., indywidualne polecenia na podstawie typowych zakupów określonej grupy klientów – 33 proc., blogi i fora – 24 proc., i serwisy społecznościowe wokół e-sklepu – 16 proc.

Badanie przeprowadzono w kwietniu br. wśród 100 sklepów internetowych. (TWI)