Zagranica

Murdoch: Oznaki stabilizacji w reklamie są coraz bardziej widoczne

Rupert Murdoch, CEO News Corp., przyłączył się do chóru ekspertów, którzy mówią, że kryzys zwalnia tempo, a na rynku reklamy...

Rupert Murdoch, CEO News Corp., przyłączył się do chóru ekspertów, którzy mówią, że kryzys zwalnia tempo, a na rynku reklamy widać coraz więcej oznak stabilizacji. Opinia Murdocha pojawiła się dzień po tym, jak Robert Iger, CEO Walt Disney Co., stwierdził, że kryzys słabnie i widać już światełko w tunelu. Zdaniem ekspertów ciekawe jest to, iż taką opinię wygłosił szef Disneya – koncernu, który w I kwartale zanotował niemal 50-proc. spadek zysku.

Władze News Corp. deklarują, że bieżący rok finansowy koncern zakończy z ok. 30-proc. spadkiem zysku, co będzie spowodowane m.in. złą sytuacją na rynku reklamy w dziennikach. Małą stabilizację sytuacji widać natomiast na rynku lokalnych stacji TV. Zysk News Corp. w III kwartale roku fiskalnego wyniósł 2,7 mld dol., głównie dzięki strategicznym zdarzeniom jednorazowym. Taki wynik ogłoszono po słabym II kwartale roku fiskalnego, w którym zanotowano pierwszy od trzech lat spadek kwartalny. (“AdWeek”)