Kraj

Kampania Cruze pierwszymi działaniami według nowej strategii Chevroleta

Należący do General Motors Chevrolet Poland startuje z kampanią reklamową nowego modelu Cruze. Działania reklamowe potrwają do połowy czerwca br....

Należący do General Motors Chevrolet Poland startuje z kampanią reklamową nowego modelu Cruze. Działania reklamowe potrwają do połowy czerwca br.

Media miks wykorzystuje jedynie kilka tematycznych kanałów TV oraz internet. Przedstawiciele Chevrolet Poland twierdzą, że wąskie portfolio kanałów komunikacji wykorzystanych w kampanii ma związek z grupą docelową, do której kampania jest adresowana. Jakiej, tego nie chcą ujawnić.

Z naszych informacji wynika jednak, że aktualna kampania Chevroleta Cruze jest pierwszą wykorzystującą taki miks kanałów komunikacji, a jednocześnie odnoszącą się do nowej globalnej strategii koncernu, który dąży do centralizacji wszelkich działań marketingowych. Nie wiadomo jednak, czy ta strategia jest nowym kierunkiem rozwoju firmy, czy też skutkiem obcinania wydatków reklamowych. Z Przemysławem Byszewskim, rzecznikiem prasowym General Motors, nie udało nam się wczoraj skontaktować.

W ub.r. Chevrolet Poland wydał na reklamy w mediach 30,8 mln zł (wg Expert Monitora). W I kw. br. było to 6,3 mln zł, czyli 30 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Kreacja kampanii została przygotowana centralnie, jej adaptacją zajęła się agencja Grey Worldwide Warszawa. Za dobór mediów odpowiada natomiast ACT Europe, część Aegis Media.

Chevrolet Cruze pozycjonowany jest w segmencie C samochodów, konkuruje m.in. z Oplem Astra. W pierwszej połowie ub.r. na rynku europejskim Chevrolet był najdynamiczniej rozwijającą się marką z portfolio General Motors. Po czterech miesiącach br. Chevrolet sprzedał w Polsce – wg Samaru – 2932 samochody. (BG)