Zagranica

PROCTER & GAMBLE WYKORZYSTUJE SŁABOŚĆ TURECKIEGO LIRA

Procter & Gamble wykorzystuje słabą pozycję tureckiego lira do rozszerzenia rynków dla swojego eksportu. Lutowy spadek wartości tej waluty o...

Procter & Gamble wykorzystuje słabą pozycję tureckiego lira do rozszerzenia rynków dla swojego eksportu. Lutowy spadek wartości tej waluty o 40 proc. spowodował zachwiania tureckiej ekonomii, ale jednocześnie sprawił, że rynek ten stał się atrakcyjniejszy dla firm międzynarodowych. Specjaliści z P&G widzą w całej sytuacji doskonałą okazję do obniżenia kosztów produkcji na tym rynku. Koncern eksportuje obecnie detergenty i inne produkty do Izraela, Libanu i Republiki Południowej Afryki. Wcześniej rynki te były zaopatrywane w produkty wytwarzane w zakładach koncernu w Polsce i na Ukrainie. P&G nie planuje natomiast cięć reklamowych z powodu kryzysu finansowego w Turcji. Według firmy monitoringowej Bilesim International P&G było w ubiegłym roku drugim co do wielkości reklamodawcą na rynku tureckim.