Kraj

Kryzys dotyka co trzeciego internautę według Gemiusa

Raport firmy badawczej Gemius "Finanse i plany finansowe internautów" pokazuje, że co trzeci internauta odczuwa skutki kryzysu finansowego. Dziedziny, w...

Raport firmy badawczej Gemius “Finanse i plany finansowe internautów” pokazuje, że co trzeci internauta odczuwa skutki kryzysu finansowego. Dziedziny, w których odczuwa je najmocniej, to: wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby.

Konsekwencje pogarszającej się sytuacji gospodarczej częściej dostrzegają kobiety 
(34 proc.) niż mężczyźni (28 proc.), co Gemius interpretuje jako konsekwencję tego, iż to kobiety najczęściej zajmują się domem i robią codzienne zakupy. Odsetek osób odczuwających skutki załamania gospodarczego wzrasta wraz z wiekiem internautów.

Co ciekawe, tylko 7 proc. dorosłych użytkowników sieci odczuwających w życiu codziennym skutki kryzysu finansowego uważa, że kryzys ma wpływ na ich pracę i życie zawodowe. Najczęściej wskazywali oni na pogorszenie sytuacji w firmie czy branży, 
w której pracują, oraz skarżyli się na kłopoty ze znalezieniem pracy, obniżenie zarobków czy problemy z wypłatą.

Różne przewidywania odnośnie do przyszłości towarzyszyły respondentom – jedna czwarta uważa, że pod koniec 2009 r. będzie wiodło się im lepiej, jedna piąta sądzi odwrotnie. Natomiast 22 proc. badanych uważa, że ich sytuacja ekonomiczna nie ulegnie zmianie.

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych losowo w okresie od 20 marca do 8 kwietnia 2009 r. Zebrano 
7595 kwestionariuszy. (JN)