Kraj

Edipresse tworzy nowy serwis społecznościowy dla kobiet

Wydawnictwo Edipresse Polska uruchomiło nowy serwis dla kobiet Ja.w.Polki. Jego celem jest budowanie społeczności przez użytkowniczki wortali lifestyle'owych skupionych pod...

Wydawnictwo Edipresse Polska uruchomiło nowy serwis dla kobiet Ja.w.Polki. Jego celem jest budowanie społeczności przez użytkowniczki wortali lifestyle’owych skupionych pod parasolem Polki.pl oraz parentingowych – Babyonline.pl.

Serwis umożliwia założenie osobistego profilu. Oferuje także narzędzia społecznościowe, m.in.: budowanie kręgu znajomych, pokazywanie zdjęć dzieci, publikowanie chmury tagów pokazujących zainteresowania, marki ulubionych produktów czy wakacyjne miejsca. W ramach wortalu będą organizowane konkursy. – Analizując dyskusje na forach, czytając listy przesyłane do naszej redakcji, bardzo często pojawiały się sugestie, że użytkowniczki chciałyby mieć swoje atrakcyjne i funkcjonalnie użyteczne miejsce w Polki.pl. Zgodnie z zasadą, by społeczność tworzyć obok już istniejącej społeczności, uruchomiliśmy najnowszy projekt – mówi Piotr Trybalski, dyrektor działu online w Edipresse.

Według danych Edipresse indywidualne profile w domenie Polki.pl ma ok. 100 tys. kobiet. Trybalski uważa, że ze względu na szybkość zakładania nowych profili (obecnie ok. 100 dziennie) do końca roku uda się podwoić tę liczbę.

Firma planuje sprzedaż reklam w społecznościach, m.in. stosując system wykorzystujący narzędzia behawioralne. – W momencie gdy serwisy Polki.pl i Babyonline.pl uruchomimy w nowej technologii, będziemy mieli możliwość wykorzystania w pełni zachowań naszych użytkowniczek oraz prezentowania im dedykowanych reklam. Strategię reklamową w społecznościach opieramy też na testach konsumenckich i niestandardowych ofertach reklamowych – dodaje Trybalski.

Ostatnio Edipresse uruchomiło trzy serwisy typu pytania i odpowiedzi, w których użytkownicy mogą zadawać pytania, a inni użytkownicy oraz eksperci odpowiadać na nie. Serwisy: AbcKarmienia.pl (karmienie piersią i butelką), ZdrowyBobas.pl (dbanie o zdrowie dziecka) i Uroda.pl (moda i uroda), są zintegrowane z prywatnymi profilami internautek. Jak mówi Karolina Stępczyńska, redaktor naczelna serwisów internetowych Edipresse, nowy serwis społecznościowy oraz projekty pytań i odpowiedzi to krok w kierunku zachęcenia do aktywnego współtworzenia treści i współpracy z redakcją. W lipcu br. mają zostać uruchomione: kobieca platforma blogowa, serwis fotograficzny i platforma wideo.

Autorem rozwiązań technologicznych i wykonawcą nowych serwisów Edipresse jest firma Vaiolabs. (JD)