Kraj

Agnieszka Stelmaszczyk uruchamia mediowe "Allegro"

Agnieszka Stelmaszczyk, do niedawna szefowa Accenture Marketing Sciences, uruchomi w najbliższych dniach serwis aukcyjny skierowany do domów mediowych i reklamodawców...

Agnieszka Stelmaszczyk, do niedawna szefowa Accenture Marketing Sciences, uruchomi w najbliższych dniach serwis aukcyjny skierowany do domów mediowych i reklamodawców zainteresowanych zakupem ofert last minute w mediach. Do wystawiania ofert zaproszeni będą wszyscy zainteresowani dostawcy: prasowi, radiowi, telewizyjni, outdoorowi, internetowi etc., którzy za umieszczenie oferty uiszczą niewielką stałą opłatę, a kilkuprocentową prowizję za sprzedaż wystawionej powierzchni lub czasu reklamowego. Wystawione w serwisie propozycje opisane będą za pomocą parametrów mediowych, takich jak: grupa celowa, zasięg, liczba emisji, pod kątem których reklamodawca podejmuje poszukiwania oferty. Jeśli wskutek licytacji sprzedający i kupujący osiągną porozumienie w kwestii ceny, to dochodzi do transakcji, która odbywa się już bezpośrednio między nimi.

– Wkrótce zaprezentujemy platformę w domach mediowych. Liczymy też na dotarcie do rynku małych firm, które nie są obsługiwane przez agencje i w związku z tym mają ograniczony kontakt z dostawcami mediów, a przez to – ograniczony dostęp do ofert last minute – mówi Agnieszka Stelmaszczyk.

Według jej szacunków w ostatnich latach oferty last minute stanowiły średnio 5 proc. rynku, ale w czasie dekoniunktury ten udział istotnie się zwiększył.

Wspólniczką Agnieszki Stelmaszczyk w Giełdzie Mediowej (tak nazywa się spółka będąca właścicielem serwisu) jest Kinga Bocheńska, wcześniej account manager w Brokerze FM. Stelmaszczyk przed przejściem do Accenture Marketing Sciences pracowała jako dyrektor zarządzający kontaktami handlowymi w Brokerze FM. Wcześniej była dyrektorem zarządzającym Macroscope OMD. (JN)