M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowa usługa InPostu zrewolucjonizuje rynek e-commerce

Serwis Dzienny | 3 czerwca 2009, 06:45

Firma InPost (Grupa Integer.pl), niezależny operator pocztowy, wystartowała z usługą wysyłkową Paczkomaty 24/7. Wprowadzenie usługi na rynek wspiera program prelaunchowy...

Firma InPost (Grupa Integer.pl), niezależny operator pocztowy, wystartowała z usługą wysyłkową Paczkomaty 24/7. Wprowadzenie usługi na rynek wspiera program prelaunchowy Projekt 01, którego celem jest skupienie 10-tysięcznej społeczności mającej tworzyć i doskonalić usługę.

Celem Projektu 01 jest zaangażowanie konsumentów w tworzenie usługi. W akcji, która potrwa dwa miesiące, weźmie udział 10 tys. osób, które wyślą swoje zgłoszenie i pomyślnie przejdą weryfikację. Dzięki temu będą one mogły poznać usługę, m.in.: wysyłać paczki za darmo w trakcie programu, polecać usługę znajomym, brać udział w konkursach itd.

Autorem Projektu 01 jest agencja FireFly Creation, która przygotowała również nową identyfikację wizualną firmy InPost komunikującą się jako "nowoczesna poczta" (przy projekcie z agencją współpracuje Jacek Balicki, były chief marketing officer i członek zarządu P4).

Usługa Paczkomaty 24/7 umożliwia nadawanie przesyłek przy znajomości jedynie adresu e-mail adresata. Odbiór zakupów dokonanych online jest możliwy 24 godziny na dobę przez siedem dni tygodnia w specjalnych automatach (dodatkowo dla usprawnienia komunikacji z klientem system wysyła powiadomienia o doręczeniu przesyłki za pośrednictwem wiadomości e-mail i SMS).

- Paczkomaty to niespotykana dotąd na polskim rynku kurierskim usługa, która zrewolucjonizuje sektor e-commerce. Zastosowanie pełnej automatyzacji to przełom porównywalny do wprowadzenia bankomatu. Najnowsza usługa jest wynikiem szczegółowej analizy rynku, która zaowocowała nowym rozwiązaniem dla użytkowników sieci często dokonujących zakupów przez internet. Jesteśmy przekonani, że profesjonalna i gwarantująca bezpieczeństwo propozycja będzie doskonałą alternatywą dla tradycyjnych usług kurierskich oraz znakomitym ułatwieniem dla korzystających z usług prężnie rozwijającego się e-handlu. Tym bardziej cieszy nas, że współpracę przy pierwszej fazie projektu nawiązali z nami czołowi reprezentanci branży e-commerce - powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu spółki InPost.

Projekt Paczkomaty jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Dzięki dotacji do końca czerwca br. 100 paczkomatów stanie w pięciu województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim, świętokrzyskim i łódzkim. Łączna kwota dofinansowania wynosi 16,34 mln zł, a całkowity koszt inwestycji - prawie 30 mln zł.

Rozpoczęcie działalności InPost w tym sektorze to element strategii zakładającej rozwój w branży niszowej, w której nie działają inni niezależni operatorzy pocztowi ani narodowy monopolista lub firmy kurierskie.

Partnerami innowacyjnej usługi Paczkomaty 24/7 są obecnie kluczowi przedstawiciele sektora e-handlu: Intymna.pl, Komputronik.pl oraz Merlin.pl. (TWI)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,