M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zielona Budka ma inwestować w marketing i zwiększać udział w rynku

Serwis Dzienny | 5 czerwca 2009, 06:45

Firma Zielona Budka chce w ciągu trzech lat być jednym z trzech największych producentów lodów w Polsce. Obecnie głównymi graczami...

Firma Zielona Budka chce w ciągu trzech lat być jednym z trzech największych producentów lodów w Polsce. Obecnie głównymi graczami na tym rynku są: Algida, Koral i Nestle. Tegoroczny plan Zielonej Budki zakłada przede wszystkim zbudowanie dystrybucji dla swoich produktów. Jak mówi Zbigniew Ciaś, chief sales & marketing operations w spółce Zielona Budka, w tym sezonie firma planuje ponad 20-proc. wzrost sprzedaży. Jego zdaniem to ambitny plan. Ciaś podkreśla, że był przyjmowany w momencie, kiedy jeszcze nie mówiło się o kryzysie. Na sprzedaż lodów duży wpływ ma także pogoda, która jak na razie nie sprzyja producentom lodów.

W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe opakowania dla swoich lodów. Przy ich kreacji firma współpracowała z artystami malarzami, których nazwisk nie ujawnia. Tegorocznymi hitami mają być linie: Lody Nocą (produkty pozycjonowane najwyżej cenowo, ok. 20 zł za opakowanie), Lody Premium oraz sorbety. Jak mówi Ciaś, lody są produktem spożywanym dla przyjemności. Dlatego w obecnej sytuacji szczególnie zyskują kategorie lodów tańszych oraz premium. - Do końca maja br. sprzedaliśmy już cały zapas produktów najdroższych lodów, jaki mieliśmy przygotowany na ten rok. To potwierdza cel inwestowania w tę kategorię - podkreśla Ciaś. Firma poprawiła także jakość swoich produktów. Według danych firmy stanowią one 7 proc. rynku i notują wzrost. Szef marketingu Zielonej Budki podkreśla jednak, że Polacy najchętniej kupują lody o tradycyjnych smakach.

W tym roku firma nie planuje większych działań komunikacyjnych. Większą aktywność reklamową zakłada w kolejnym sezonie. Wtedy też przeprowadzi konkursy dotyczące wyboru partnerów reklamowych. (JD)

Czytaj więcej na temat: , , , ,