Kraj

Sprzedaż nowych aut spada; Skoda nadal liderem

W maju br. sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku wyniosła 25,3 tys. szt., czyli o 3,2 proc. mniej niż rok...

W maju br. sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku wyniosła 25,3 tys. szt., czyli o 3,2 proc. mniej niż rok temu – wynika z najnowszych danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego “Samar”.

Łączna sprzedaż po pięciu miesiącach br. wynosi nieco ponad 142 tys. szt., czyli o 0,63 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2008.

Pozycję lidera po pierwszych pięciu miesiącach tego roku utrzymuje Skoda Auto Polska z wynikiem niespełna 16,1 tys. szt. Sprzedaż aut tego producenta wzrosła o 12,4 proc. w stosunku do ub.r. Tytuł wicelidera zachował Fiat Auto Poland z wynikiem 15 tys. szt. Oznacza to wzrost na poziomie 15 proc. wobec okresu styczeń-maj 2008 r.

Trzecia lokata pod względem sprzedaży należy do Toyota Motor Poland. Wynik ok. 13 tys. sprzedanych aut był o 19,3 proc. gorszy od ubiegłorocznego.

W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się nowych samochodów w Polsce znalazły się jeszcze auta należące do: Volkswagena (12 tys.), Forda (10,9 tys.), Opla (10,6 tys.), Renault (7,8 tys.), Kii (6,8 tys.), Peugeota (5,6 tys.) oraz Hyundaia (5,4 tys.). (BG)