Kraj

Przedstawiciele domów mediowych zaskoczeni zmianami w Brokerze FM

Broker FM, właściciel m.in.: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zakończył współpracę z dyrektorem generalnym działu sprzedaży Jarosławem Hendzlem....

Broker FM, właściciel m.in.: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zakończył współpracę z dyrektorem generalnym działu sprzedaży Jarosławem Hendzlem. Maciej Brzozowski, dyr. public relations Bauer Media, nie komentuje powodów tej decyzji.

Zarząd Brokera powierzył kierowanie działem sprzedaży Dariuszowi Woźniakowi, dyrektorowi handlowemu.

Dla Alfreda Ejsmonta, radio, outdoor, ambient & cinema directora w domu mediowym Universal McCann, odejście kluczowych menedżerów z Brokera FM to duże zaskoczenie.

– Wyniki stacji są świetne, a w ostatnim czasie wyraźnie wzmocniła pozycję na rynku. Dla Dariusza Woźniaka przejęcie sterów oznacza duże wyzwanie, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia ze współpracy i jego przygotowanie merytoryczne, sądzę, że doskonale sobie z nim poradzi – mówi Ejsmont.

Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu zmienił się skład zarządu Brokera, gdyż Marek Dworak złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu grupy, jego funkcję przejął zaś dotychczasowy wiceprezes zarządu Kazimierz Gródek.

Jednocześnie Tadeusz Sołtys z członka zarządu ds. programowych awansował na wiceprezesa spółki.

W ramach zmian w zarządzie Brokera zmieniło się również szefostwo spółki RMF. Funkcję prezesa (dotychczas sprawowaną przez Gródka) przejął Tadeusz Sołtys (dotychczas w randze wiceprezesa). Kazimierz Gródek w spółce RMF będzie wiceprezesem. Drugim wiceprezesem pozostaje, jak dotychczas, Ewa Miszczak.

Jak wynika z ostatniej fali Radio Tracka, RMF FM z 27,4-procentowym udziałem w czasie słuchania powiększył przewagę nad głównym konkurentem – Radiem Zet, które osiągnęło 16,3 proc. (TG: 15+, dane za okres marzec-maj 2009 r.).

Dla porównania: w okresie grudzień 2008 r. – luty 2009 r. RMF FM miał 24,4 proc., a Radio Zet – 16,9 proc., a równo rok wcześniej w okresie marzec-maj 2008 RMF FM z wynikiem 23 proc. wyprzedzał Zetkę, która miała wówczas 18,6-proc. udział w czasie słuchania. Najświeższa fala badania Radio Tracka uwzględnia już dane z wywiadów realizowanych także przez komórki. (DD, JN)