Zagranica

Trend mediowego multitaskingu nasila się

Wśród Europejczyków rośnie liczba osób, które korzystają jednocześnie z telewizji i internetu. W porównaniu z 2006 r. jest ich o...

Wśród Europejczyków rośnie liczba osób, które korzystają jednocześnie z telewizji i internetu. W porównaniu z 2006 r. jest ich o 38 proc. więcej. Informacje na ten temat opublikowała European Interactive Advertising Association w raporcie “Media Multitasking Report”.

Jego autorzy próbują zdefiniować aktualne trendy konsumenckie związane z konsumpcją mediów. Zjawisko multitaskingu jest najczęściej spotykane wśród ludzi młodych – w tzw. grupie digital youth (osoby w wieku 16-24 lata), choć rośnie również wśród tzw. silver surfers (osoby starsze powyżej 55. roku życia). Multitaskers częściej kupują produkty, wcześniej czerpiąc o nich informacje z sieci, oraz są mniej lojalni wobec marek niż osoby, które nie ulegają temu trendowi. (“Media & Marketing Global”)