Kraj

Ipsos zbada siłę marki za pomocą nowego narzędzia

Ipsos Marketing, komórka Ipsosu specjalizująca się w badaniach innowacji, marek i produktów, wprowadził w Polsce Perceptor Plus - nowe narzędzie...

Ipsos Marketing, komórka Ipsosu specjalizująca się w badaniach innowacji, marek i produktów, wprowadził w Polsce Perceptor Plus – nowe narzędzie badawcze służące do budowania strategii dla marek. Mierzy ono wartość marki i jej siłę w porównaniu z konkurencją oraz pokazuje, które cechy marki mogą wzmocnić jej pozycję. Elementy kluczowe dla siły danej marki są przy tym identyfikowane poprzez analizę najważniejszych aspektów tworzących markę (tzw. DNA marki): jej cech funkcjonalnych, wizerunkowych, osobowości i zaspokajanych przez nią potrzeb emocjonalnych.

– Narzędzie pozwala efektywniej zarządzać marką. Precyzyjnie pokazuje, jak poszczególne strategie pozycjonowania mogą się przełożyć na udziały rynkowe, co daje twarde podstawy do ostatecznych decyzji – mówi Barbara Krug, dyrektor zarządzająca Ipsos Marketing.

W maju br. Perceptor Plus otrzymał tytuł The Innovation Tool of the Year przyznany przez Niemieckie Stowarzyszenie Badaczy. W konkursie porównywano 26 propozycji zgłoszonych do konkursu przez główne firmy badawcze obecne na rynku niemieckim. (TW)