Kraj

EURO RSCG KUPIŁA UDZIAŁY W AGENCJACH DIALOG I MARKETING HOUSE

Agencja reklamowa Euro RSCG zakupiła udziały większościowe w dwóch spółkach z Grupy Galicja - Dialog Galicja i Marketing House. Jest...

Agencja reklamowa Euro RSCG zakupiła udziały większościowe w dwóch spółkach z Grupy Galicja – Dialog Galicja i Marketing House. Jest to przejaw intensywnych dążeń firmy do wzmocnienia swojej nadwerężonej pozycji rynkowej. Transakcja pozwoli także na automatyczną dywersyfikację usług w ramach grupy Euro. Wysokość łącznej sprzedaży operacyjnej Euro i nowych partnerów wg danych za rok 2000 wyniesie ok. 35 mln zł (samo Euro miało 12 mln zł). Dialog Galicja (zajmująca się świadczeniem usług z zakresu ATL i BTL) i Marketing House (obsługująca budżety BTL) są spółkami z polskim kapitałem. Rozmowy na temat przejęcia przez Euro RSCG (część holdingu Havas Advertising) pakietów większościowych w tych dwóch spółkach zaczęto prowadzić ok. 18 miesięcy temu. Od pół roku trwa już ich współpraca, która zaowocowała wspólnym wygraniem budżetów Cyfry Plus i Canalu Plus. Akt przejęcia został przypieczętowany dziś podpisaniem umowy. W przypadku Dialog Galicji Euro RSCG przejęło 65 proc. udziałów, a w Marketing House – 55 proc. Pozostałe udziały zostały w rękach dotychczasowych właścicieli, czyli grupy zarządzającej Dialog Galicja. Wartość zakupu nie została ujawniona. Piotr Badowski, dyr. generalny Dialog Galicji, uważa, że była to największa do tej pory tego typu transakcja w Polsce. Łączne przychody obu spółek w ub.r. wyniosły 80 mln zł. Nie jest do końca jasne, czy zakup Dialogu i Marketing House to koniec akwizycji Euro w ramach tej grupy. Agencja PR Headlines, również należąca do Grupy Galicja, od jakiegoś czasu współpracowała z Euro RSCG, a obecnie przejęła jej klientów działu PR, który uległ likwidacji. Jak twierdzą przedstawiciele obu stron, nie zajdą żadne rewolucyjne zmiany w sposobie funkcjonowania poszczególnych spółek, ponieważ nie jest to fuzja. Firmy będą nadal działały niezależnie, tylko że pod zmienionymi nazwami. Teraz nazywać się będą Euro RSCG Marketing House i Euro RSCG Dialog, żeby podkreślić w ten sposób przynależność do grupy. Oznacza to, że zachowana zostanie dotychczasowa struktura wewnętrzna, nie zmieni się także liczba zatrudnionych osób. Firmy będą jednak wspólnie występować w przetargach i wspólnie pracować nad kompleksowymi projektami strategii marketingowych. (AMS)