Kraj

HSBC rezygnuje z consumer finance; agencyjne status quo utrzymane

HSBC Polska, brytyjski bank, który zadebiutował w Polsce w lipcu 2007 r., zmniejsza zakres swojej działalności w Polsce. Jak informuje...

HSBC Polska, brytyjski bank, który zadebiutował w Polsce w lipcu 2007 r., zmniejsza zakres swojej działalności w Polsce. Jak informuje Janusz Dedo, prezes polskiego oddziału po przeanalizowaniu działalności, a także otoczenia gospodarczego zdecydowano, że teraz bank skoncentruje się na tych obszarach, w których od 140 lat

zdobywa najwięcej doświadczeń. – W obszarach, w których możemy się autentycznie wyróżnić oraz zaoferować naszym polskim klientom coś naprawdę wartościowego – mówi Dedo. Obszarem tym jest bankowość oparta na długofalowych relacjach z klientami, dla których liczy się mobilność na międzynarodowych rynkach. – Od teraz

wszystkie nasze działania skierujemy na tworzenie oferty dla klientów bankowości komercyjnej oraz mikroprzedsiębiorstw. Skupimy się ponadto na doskonaleniu oferty dla naszych obecnych i przyszłych klientów HSBC Premier oraz tych, którzy do tego segmentu aspirują – dodaje prezes.

Oznacza to reorganizację działalności HSBC w Polsce, przede wszystkim zaprzestanie działalności w sektorze consumer finance. Konsekwencją tych decyzji będzie likwidacja placówek obsługujących klientów tego segmentu (ilu – tego nie ujawniono) oraz redukcja zatrudnienia – o 200 osób (spośród 1 tys. zatrudnionych). Prezes Dedo zapewnia, że mimo tych zmian polski rynek nadal będzie priorytetowym obszarem rozwoju strategii HSBC w Europie.

Jak na razie nie wiadomo, w jakim stopniu restrukturyzacja w HSBC Polska wpłynie na zaplanowane na ten rok działania marketingowe. Pracująca dla banku w zakresie kreacji agencja JWT nie ma na razie żadnych informacji w tej sprawie. Monika Olesińska, account director w JWT, zapewnia, że współpraca przebiega obecnie na dotychczasowych zasadach. W zakresie mediów HSBC Polska współpracuje z domem mediowym Mindshare Polska, a za kampanie w internecie odpowiada OS3 Multimedia.

Przypomnijmy, że ostatnie działania reklamowe HSBC przeprowadził jesienią ub.r. Wg AGB Nielsen Media Research marketer nie wydał w tym roku żadnych pieniędzy na reklamę w telewizji. W ub.r. była to inwestycja na poziomie 2,8 mln zł. (BG)