Kraj

Streetcom publikuje wyniki badań o "product seeding"

Agencja marketingu rekomendacji Streetcom opublikowała wyniki badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC. Ich celem był pomiar skuteczności narzędzia o nazwie...

Agencja marketingu rekomendacji Streetcom opublikowała wyniki badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC. Ich celem był pomiar skuteczności narzędzia o nazwie “product seeding”, które polega na dostarczeniu wyselekcjonowanej grupie konsumentów próbek produktów do testowania. Następnie konsumenci dzielą się z innymi swoimi opiniami o nich.

Z analiz wynika, że osoba otrzymująca rekomendację produktu z pierwszej ręki średnio przekazuje opinię o nim do 4,88 osoby. Blisko 68 proc. takich osób deklaruje znajomość marki w porównaniu z 6 proc. osób, które żadnej rekomendacji nie otrzymały. Wśród tych, do których rekomendacja dotarła, grupa 42 proc. deklaruje, że kupi rekomendowany produkt, a 32 proc. faktycznie go kupiło.

Przeprowadzone badania są częścią nowej strategii rozwoju Streetcomu, który stawia na sprzedaż i pozyskiwanie nowych klientów. Ponadto przedstawicielom firmy zależy na unifikacji pomiaru efektywności marketingu szeptanego w Polsce zgodnie ze standardami panującymi w Europie Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych. (JP)