Kraj

Lech wykorzystuje w promocji augmented reality

Kompania Piwowarska wykorzystuje narzędzie augmented reality (rozszerzoną rzeczywistość) w letniej promocji konsumenckiej marki Lech pt. "Znajdź Nową Kaledonię!". W numerze...

Kompania Piwowarska wykorzystuje narzędzie augmented reality (rozszerzoną rzeczywistość) w letniej promocji konsumenckiej marki Lech pt. “Znajdź Nową Kaledonię!”. W numerze 25. “Przekroju” na ostatniej stronie wakacyjnego dodatku “Więcej z lata” oraz na stronie internetowej Lech.pl pojawił się specjalny piktogram, który uruchamia animację przedstawiającą trójwymiarową kulę ziemską. Aby ją zobaczyć, trzeba podstawić pod kamerę internetową piktogram wydrukowany ze strony Lech.pl/nowakaledonia lub przyłożyć do kamery piktogram ze strony “Przekroju”. Kulą można obracać, poruszając kartką. W pewnym momencie na ekranie pojawia się Nowa Kaledonia, do której wyjazd dla czterech osób jest główną nagrodą promocji. Promocja potrwa od początku lipca do końca sierpnia br. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Oprócz wyjazdu dla laureata wraz z trójką przyjaciół do Nowej Kaledonii są to: 20 szkoleń kitesurfingowych dla dwóch osób na Helu oraz 10 tys. koszulek firmy Diverse. Aby wziąć udział w promocji, wystarczy kupić piwo Lech – symbole trzech nagród będzie można zaleźć na odwrocie kapsli i zawleczek.

Za przygotowanie i realizację promocji odpowiada agencja Peppermint. Autorem pomysłu wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości (tzw. augmented reality) przez markę Lech i z realizację działań PR odpowiada agencja Q&A Consulting. Za wykonanie oprogramowania odpowiada agencja interaktywna K2 Internet, a za stworzenie serwisu Lech.pl – agencja Artegence. Media zaplanował i kupił Starcom. (TWI)