Kraj

Santander łączy się z AIG Bank; będą zmiany w marketingu

Santander Consumer Finance i American International Group, Inc. (AIG) zdecydowały o połączeniu swojej działalności consumer finance w Polsce prowadzonej przez...

Santander Consumer Finance i American International Group, Inc. (AIG) zdecydowały o połączeniu swojej działalności consumer finance w Polsce prowadzonej przez Santander Consumer Bank (Polska) SA i AIG Bank Polska SA.

Transakcja, która jest uwarunkowana uzyskaniem zgody Komisji Nadzoru Finansowego oraz innych stosownych organów regulacyjnych, zostanie przeprowadzona w formie wymiany akcji, co da Santanderowi 70 proc. udziałów w połączonej spółce, a AIG pozostałe 30 proc. Santander obejmie również zarządzanie powstałą spółką.

Połączenie z AIG Bank Polska ma wyraźnie umocnić pozycję Santander Consumer Bank w sektorze consumer finance w Polsce. Połączona spółka stanie się jednym z największych graczy na rynku consumer finance i skorzysta z ofert produktowych zarówno AIG Bank Polska, jak i Santander Consumer Bank. Połączona spółka będzie miała 250 oddziałów.

Nie wiadomo, jak po włączeniu AIG Bank Polska w struktury Santandera będzie wyglądać struktura marketingowa banku i dalsza strategia rozwoju. Obecnie dyr. marketingu Santander Consumer Bank jest Wojciech Pysiewicz, bank współpracuje z agencją reklamową Opus B. Nie prowadzi stałej bezpośredniej współpracy z domem mediowym – wybór domu mediowego do prowadzonych kampanii leży w gestii Opus B.

AIG Bank Polska nie ujawnia, kto kieruje marketingiem banku. Nie podaje też informacji, z jakimi agencjami współpracuje. Ostatnio w zakresie planowania i zakupu mediów AIG Bank Polska współpracował z domem mediowym Mediapol.

Połączony budżet reklamowy obu banków wynosi 47,9 mln zł (wg Expert Monitora na podst. wydatków za 2008 r.). Dominującym reklamodawcą w ub.r. był AIG Bank Polska, który na reklamy w mediach wydał 45,2 mln zł. (BG)