Przetargi

General Motors prowadzi przetarg mediowy

General Motors rozpoczął paneuropejski przetarg na obsługę mediową. Wartość budżetu szacowana jest na 400 mln funtów. Obecnie domem mediowym GM...

General Motors rozpoczął paneuropejski przetarg na obsługę mediową. Wartość budżetu szacowana jest na 400 mln funtów.

Obecnie domem mediowym GM obsługującym m.in. marki Opel, Saab czy Chevrolet w całej Europie jest należący do Aegis Carat. Wygrał tę obsługę w 2006 r., kiedy to pokonał w przetargu Universal McCann i Initiative.

Informację o rozpoczętych procedurach przetargowych potwierdził zarówno Przemysław Byszewski, rzecznik prasowy GM Poland, jak i Tomasz Chojnecki, dyr. zarządzający Aegis Media Central Services obsługującego GM w Polsce.

Rozstrzygnięcie przetargu będzie wiążące zapewne również dla rynku polskiego. Decyzje podejmowane będą na szczeblu centralnym. Wybrana w konkursie agencja zajmie się zapewne obsługą budżetu mediowego GM od przyszłego roku. Aby to było możliwe, procedury przetargowe powinny zakończyć się w październiku.

Równolegle do konkursu mediowego prowadzony jest paneuropejski przetarg na obsługę reklamową. Wyłoniona w nim agencja zajmie się kreacją kampanii wprowadzającej w przyszłym roku na rynek model Meriva.

Jak mówi Przemysław Byszewski, GM zwykle przy launchu każdego nowego modelu samochodu prowadzi przetarg kreatywny. Nie powinien on mieć wpływu na kompleksową współpracę GM z agencją reklamową. W Polsce w zakresie kreacji dla GM pracuje agencja McCann Erickson. (BG, “BrandRepublic”)