General Motors rozpoczął paneuropejski przetarg na obsługę mediową. Wartość budżetu szacowana jest na 400 mln funtów.
Obecnie domem mediowym GM obsługującym m.in. marki Opel, Saab czy Chevrolet w całej Europie jest należący do Aegis Carat. Wygrał tę obsługę w 2006 r., kiedy to pokonał w przetargu Universal McCann i Initiative.
Informację o rozpoczętych procedurach przetargowych potwierdził zarówno Przemysław Byszewski, rzecznik prasowy GM Poland, jak i Tomasz Chojnecki, dyr. zarządzający Aegis Media Central Services obsługującego GM w Polsce.
Rozstrzygnięcie przetargu będzie wiążące zapewne również dla rynku polskiego. Decyzje podejmowane będą na szczeblu centralnym. Wybrana w konkursie agencja zajmie się zapewne obsługą budżetu mediowego GM od przyszłego roku. Aby to było możliwe, procedury przetargowe powinny zakończyć się w październiku.
Równolegle do konkursu mediowego prowadzony jest paneuropejski przetarg na obsługę reklamową. Wyłoniona w nim agencja zajmie się kreacją kampanii wprowadzającej w przyszłym roku na rynek model Meriva.
Jak mówi Przemysław Byszewski, GM zwykle przy launchu każdego nowego modelu samochodu prowadzi przetarg kreatywny. Nie powinien on mieć wpływu na kompleksową współpracę GM z agencją reklamową. W Polsce w zakresie kreacji dla GM pracuje agencja McCann Erickson. (BG, “BrandRepublic”)