Zagranica

Publicis Groupe bliżej przejęcia agencji Razorfish

Publicis Groupe stała się głównym graczem w rozgrywce o Razorfish, agencję reklamy internetowej. O podmiot ten zabiega też Dentsu. Japończycy...

Publicis Groupe stała się głównym graczem w rozgrywce o Razorfish, agencję reklamy internetowej. O podmiot ten zabiega też Dentsu. Japończycy proponują wprawdzie większą sumę niż Publicis, ale Microsoft, właściciel Razorfisha, daje wyraźne sygnały, że woli rozmawiać z Publicisem. Grupa ta jest ponoć skłonna zapłacić za agencję 500-600 mln dol.

Microsoft nabył Razorfisha w 2007 r. w ramach akwizycji aQuantive ocenianej łącznie na 6 mld dol. Publicis deklaruje, że przychody reklamowe grupy związane z reklamą internetową w 2010 r. stanowić będą 25 proc. Obecnie jest to 20,8 proc. (“BrandRepublic”)