Kraj

AirAgency jednak nie znika z rynku, ale znacznie ogranicza działalność

Agencja marketingu zintegrowanego AirAgency (dawniej Focus Advertising) wbrew wcześniejszym informacjom (patrz DS "MMP" z 31 lipca br.) nie znika z...

Agencja marketingu zintegrowanego AirAgency (dawniej Focus Advertising) wbrew wcześniejszym informacjom (patrz DS “MMP” z 31 lipca br.) nie znika z rynku, ale uszczupla działalność. Daniel Gadomski, założyciel agencji i jej dyr. generalny, wyjaśnił, iż przyczyną kłopotów firmy były m.in. nieporozumienia z Łukaszem Słotwińskim, który w ub.r. został dyr. kreacji i partnerem agencji. – Agencja wbrew podawanym przez mojego byłego partnera informacjom nie znika z rynku, ale zmuszona była ograniczyć działalność – mówi Gadomski.

AirAgency według Gadomskiego nadal zatrudnia kilku pracowników i realizuje projekty m.in. dla PKO BP, choć zakończyła współpracę z takimi klientami jak Fortis Bank.

Z kolei Łukasz Słotwiński zaprzecza, jakoby miał miejsce jakikolwiek konflikt pomiędzy nim a Gadomskim. – Na zaistniałą sytuację złożyło się kilka elementów. Przede wszystkim klienci ograniczali znacznie wydatki, a nawet wygranie przetargów nie gwarantowało realizacji projektów – wyjaśnia Słotwiński.

Według Gadomskiego Słotwiński na mocy umowy po odejściu z AirAgency jest zobowiązany do odsprzedania swoich udziałów, a Gadomski zamierza je odkupić i odbudować zarówno struktury, jak i reputację agencji. – Myślę, że formalności związane z odsprzedażą udziałów Gadomskiemu powinny się zakończyć w ciągu miesiąca – dodał Słotwiński.

Agencja rozstała się ostatnio z kilkunastoma osobami z zespołu.

Focus Advertising zmieniła nazwę na AirAgency w I kwartale br., a Słotwiński zaczął w niej pracę we wrześniu ub.r. Wcześniej zatrudniony był w Kolman Advertising, z którą rozstał się w równie kontrowersyjnych okolicznościach. Według Karoliny Łappo, managing & business development directora tej agencji, nastąpiło to na mocy “rozwiązania łączącej strony umowy o współpracy, co wiązało się z tym, iż p. Łukasz Słotwiński wbrew postanowieniom umów łączących go z Kolman Advertising Sp. z o.o. podejmował działalność konkurencyjną na rzecz innej agencji reklamowej oraz ujawniał informacje poufne” (więcej w DS “MMP” z 17 września ub.r.). Obecnie Słotwiński jest freelancerem w agencji McCann Erickson, bierze udział w przygotowaniu kilku przetargów. – Podpisanie z nim umowy uzależniamy od efektów jego pracy – powiedziała Iwona Kluszczyńska, dyr. kreatywna McCann Erickson. (AMS)