Kraj

Po stracie PKO BP Scholz & Friends dokonuje redukcji - pracę straciły cztery osoby

Agencja Scholz & Friends, która od trzech lat obsługiwała PKO BP, a nie została zaproszona do trwającego obecnie przetargu na...

Agencja Scholz & Friends, która od trzech lat obsługiwała PKO BP, a nie została zaproszona do trwającego obecnie przetargu na kompleksową obsługę banku, musiała przeprowadzić redukcje w zespole. Jednak według Barbary Berkan, managing directora agencji, nie były to redukcje drastyczne, pracę straciły cztery osoby.

– Początkowo zespół pracujący na rzecz PKO BP był mocno rozbudowany, w szczytowym momencie było to nawet 30 osób – mówi Berkan. – Jednak utrata w sierpniu ub.r. wyłączności na obsługę PKO BP już wtedy wymogła na nas pewne posunięcia restrukturyzacyjne.

Przypomnijmy, że w sierpniu ub.r. obok Scholz & Friends do pracy dla PKO BP zostały zaangażowane także Lowe GGK i Testardo Gram. Wówczas rozpoczął się proces przesuwania pracowników do innych zadań, miały też miejsce redukcje. – Tuż przed zakończeniem współpracy z PKO BP pracował dla tego klienta 10-osobowy zespół – mówi Berkan.

Ostatnio z agencją musiały się rozstać dwa teamy kreatywne, pozostali pracownicy zostali przesunięci do innych zadań, m.in. zostali przydzieleni do pracy dla nowego klienta, firmy doradczej Pathways. – Poza tym nasi najwięksi klienci, jak: Mercedes, Tchibo czy Lay’s, poważnie zwiększyli ostatnio zakres wykonywanych zadań i to do pewnego stopnia pomogło nam wypełnić lukę po PKO BP – mówi Berkan. Na przykład dla niektórych marek Lay’s S&F zaczęła w tym roku realizować działania na sąsiednich rynkach.

Berkan dodała, że agencja jest bardzo aktywna na polu nowego biznesu, szczególnie w sektorze bankowo- finansowym, i także z tego powodu nie rezygnuje z doświadczonych pracowników. – W momencie pracy na zasadzie wyłączności około 35 proc. przychodów agencji było generowanych przez PKO BP – nie ukrywa Berkan. – Agencja musi teraz dostosować się do zmienionych warunków, ale liczymy, że dalsze redukcje nie będą konieczne.

Agencja zatrudnia obecnie 47 osób. (AMS)