Już po raz trzeci Totalizator Sportowy nie wybrał doradcy, który miał skonsultować projekt “Studio Lotto” – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Po zamknięciu dwóch przetargów na świadczenie usług doradczych przy wyborze nadawcy programu “Studio Lotto” Totalizator nie uruchomił kolejnego konkursu, ale rozpisał tzw. zapytanie ofertowe. Obejmowało ono węższy zakres tematyczny, zmieniły się też kryteria udziału w konkursie (m.in. nie uwzględniono zapisu wykluczającego posiadanie umów ze stacjami telewizyjnymi u oferentów, wprowadzono natomiast warunek dostępu do danych telemetrycznych AGB i OBOP).
Do czasu zamknięcia tego wydania DS “MMP” nie udało nam się ustalić, jakie były powody zamknięcia kolejnego postępowania bez wyboru doradcy. Totalizator pytany przez nas wcześniej o to, jakie firmy złożyły propozycje w “zapytaniu ofertowym”, nie odpowiedział. W prowadzonym poprzednio, a zakończonym bez rozstrzygnięcia przetargu brały udział: Instytut Audytu Mediowego, Media Strategy Warsaw, JDK Media Insight w konsorcjum z Deloitte Business Consulting i Deloitte Advisory, konsorcjum GMZ Public Affairs i KPMG Advisory, firma konsultingowa AT Kearney oraz PanMedia Western w konsorcjum z firmą Mayflower.
Wybrany konsultant miał doradzić Totalizatorowi przy wyborze stacji, która od przyszłego roku będzie emitować program “Studio Lotto”. Od 1999 r. nadawany jest on w Polsacie. W tym roku wygaśnie umowa między stacją a marketerem. Budżet mediowy Totalizatora w ub.r. wyniósł blisko 94 mln zł, z czego 45,5 mln zł przeznaczono na telewizję, a ponad 30 mln zł na reklamę w Polsacie (dane cennikowe Expert Monitora). W zakresie obsługi mediowej marketer współpracuje z ZenithOptimedia Group. (JN)