Kraj

Po pół roku będzie gotowa nowa strategia dla "Przekroju"

Grzegorz Hajdarowicz kupi od Edipresse Polska tygodnik "Przekrój". W ramach transakcji nowy wydawca przejmie zespoły redakcyjny i reklamowy tytułu. Jak...

Grzegorz Hajdarowicz kupi od Edipresse Polska tygodnik “Przekrój”. W ramach transakcji nowy wydawca przejmie zespoły redakcyjny i reklamowy tytułu. Jak powiedział Jarosław Knap, doradca grupy Gremi, pracownicy tych działów dostaną nowe umowy na tych samych warunkach, jakie mieli w Edipresse Polska. Nie podał wartości oraz szczegółów finansowych transakcji.

– Kryzys to dobry moment na zakupy. Wtedy kupuje się najtaniej – mówi Knap. Zbigniew Napierała, prezes zarządu Edipresse Polska, jako powód sprzedaży “Przekroju” podał chęć uporządkowania portfolio. – Specjalizujemy się w magazynach dla kobiet. “Przekrój” był jedynym tytułem skierowanym do innego odbiorcy, jego grupa docelowa to w dużej mierze mężczyźni. W związku z tym tygodnik nie korzystał z żadnych synergii kosztowych ani przychodowych – dodaje.

Jak mówi Knap, w ciągu pół roku zostaną przeprowadzone analizy dotyczące strategii sprzedażowej, marketingowej i reklamowej “Przekroju”. Po tym okresie zostaną wprowadzone zmiany. – Chcemy zmienić strukturę pisma. “Przekrój” pozostanie magazynem ogólnopolskim z pogłębionymi, dłuższymi materiałami. Ma odpowiadać na potrzeby nowoczesnego społeczeństwa – dodaje. W jego ocenie inne tygodniki społeczno-polityczne tabloizują się pod względem formy i treści.

Pierwszy numer “Przekroju” przygotowany pod kierunkiem nowego właściciela ukaże się na początku października br. Według danych za I-V br. średnia sprzedaż ogółem “Przekroju” wyniosła 45,7 tys. egz. (spadek o 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r., dane Edipresse za ZKDP). W I połowie br. tygodnik zarobił 9,3 mln zł (I-VI 2008 – 15,2 mln zł, dane Edipresse za Expert Monitorem).

Nowy właściciel “Przekroju” to założyciel firmy Gremi, która wraz ze spółką zależną KCI SA oraz spółkami powiązanymi zajmuje się inwestycjami kapitałowymi, restrukturyzacją przedsiębiorstw, w tym spółek giełdowych, a także projektami nieruchomościowymi. Od 2003 roku Grzegorz Hajdarowicz w ramach odrębnej linii biznesowej (poprzez spółkę Gremi Film Production) zajmuje się produkcją filmową. (JD)